.Rok na detskom ihrisku.



už rok na detskom ihrisku

beef s deťmi na pieskovisku
byť deťmi
byť s deťmi
byt s deťmi za cenu
...nízku
pozerám na mamy z Prahy 2,
sú iné, než tie, čo boli u nás na sídlisku
aká som ja?
oči na stopkách, furt nablízku
čítať stýkrát tú istú knižku
krupičná kaša večer čo večer napĺňa misku
stískam ťa, kým môžem,
kým nám odídeš na výšku
šteklím ťa, až výskaš ako na bojisku
už to vidím, ako ti s tatom kývame na letisku
ale ešte nie
odpusť, že šomrem,
že ti beriem fixku
a gumujem z gauča tvoje, dielo, malú Monu Lísku
oka nezažmúrim, keď pôjdeš na prvú techno disku
a týpkovi vo fliske
s ktorým odídeš preč
rovno dám po pysku.
nulový príjem, nemám job, cítim tú nerovnosť zväzku,
bijem sa do pŕs, že sme si roveň, ale, čo som za feministku?
pozícia Mama s.r.o, robím tam stážistku
nemám príjem, ale čo tam po zisku!
budem s tebou doma, keď nie sme vo Fínsku
keď skúmam rysku váh
a radšej investovať
ani deň voľna
rodičia v inom štáte, nie sú nablízku
už len čakám, kedy mi prepne a vyhodí poistku
ísť kúpiť plienky, ale eko, nie žiadnu pampersku
pomoc, z tohoto záväzku
nie je revers, nemám priepustku.
zmeniť vzduch, sadnúť do vlaku a ísť preč
slnko, more a
destinácia X na lístku.
Otvára sa obzor, vychádzam z vlaku a..
shit, zasa som na Můstku.
smejem sa, ale vnútri chcem zvriesknuť
zvrtnem sa na päte, dám to na Kisku
hrám cool a hustú, ale sú dni
keď visím jak husa na provázku
zima je dlhá, sto dní, sto vrstiev
rovnaké dni, poď, ideme do parku kŕmiť vtáky,
kŕmiť obsah dní
poď, dám ti kombinézku
a sebe termosku na kávovú zmesku
moja vôľa končí na smetisku
dejín
a každý deň znova a znova pýtam sa
či za niečo stojím
a sa bojím
že brvno mám a v tvojom oku vidím triesku,
že stratila som cestu.
Dúfam, že nie som fejk
a za môj emočný výkyv môže len
mercury retrograde.
je easy hádzať na planéty
svoj shit, problémy pomotané 
a pretočené stokrát na začiatok jak pásku
že hej?
okej
Končím na helpdesku
Máme sa dobre
kym iní majú frašku
my traja máme lásku.


Komentáre

Obľúbené príspevky