.Kozmická nuda.

Je ráno.
Vidím, že ten galaktický snajper, ktorého lejzrom je slnko, ma má na muške už od rána.
Padla rana.
Rozlepím oko.
Vyzerám jak požuvané burrito loco
Postavím sa pred zrkadlo a pýtam sa: toto kto je?
Aj by som odpálila brko, kebyže z neho nemám paranoje
Nehovor na mňa! Som elektrický drôt pod napätím
Z tejto noci som nespala presne päť pätín

Tak dobré ránko, Tereza!
A vyťahujem z kredenca svoj obitý hrnček z nereza.
Sypem doň zrno.
Sa nazob!
Sa nalej!
Hm, láka ma, strašne ma láka chladné víno z chladničky
ale nechcem dopadnúť jak všetky tie mladé mamičky
čo každý večer za odmenu usŕkajú z vínka
"Ver mi, ja pijem len vtedy, keď moja malá spinká!"
No určite! Na slobodnom vinárstve fičíte

Každý deň vidím, ako nastupujú do SUVečka
všetky tie bohaté boho bohyne
a špicľujem ich životy ako stará domovníčka.
Na rozdiel od nich postrádam skill za zarábanie veľkej lovky
A po svete sa najradšej pohybujem len v móde low-key

Čakám, ako cez okno priletia vtáky a zahalia mi plecia šatkou od Herméza
Namiesto mozgu mi v hlave myslí lacno a cez internet kúpená protéza
Sa smeješ? To nie je žart,
to je tisíce rokov opakovaná chybná genéza
Čo mnou presakuje jak cez tenký umakart

A lapená v tejto kozmickej nude
ja aj tak už nič nové nevyhudiem.
Verím tomu, že všetko je tak trochu ezo
A to ostatné už aj tak napísal za mňa Dežo

Vychádzam von, s veľkým kočiarom, so stiahnutým hrdlom a opaskom
mierim na vrch nad mestom.
Už toľkokrát som olizla tie pravouhlé rohy domov,
že ulice sú celkom oblé vždy, keď sa vraciam domov
Nevadí mi, že som samotárka, trochu flaneur
V šedi ulíc som si našla svoje zlaté bane.



Komentáre

Obľúbené príspevky